Minden webáruház számára fontos, hogy folyamatosan növelje a látogatóinak, vásárlóinak számát. Ennek elengedhetetlen része a keresőoptimalizálás, de egyre többen látják a lehetőséget a fizetett hirdetésekben is. Amíg korábban fizetett hirdetésekre a Google Ads rendszerét lehetett használni, addig ma már a webshopok a Google Shopping előnyeit is élvezhetik hazánkban is.
A Shopping is az Ads rendszerét használja a hirdetések megjelenítésére, de amíg a Google Ads szöveges hirdetéseket használ, addig a Shopping segítségével konkrét termékeket lehet a hirdetésekben megjeleníteni, névvel, képpel, árral és egy rövid leírással. A hirdetések megjelenítési módja is változik az Adshoz képest, ugyanis amíg a szöveges hirdetéseknél a hirdetők tudják megadni azokat a kulcsszavakat, amire a hirdetéseik megjelennek, addig a Shopping rendszerében a Google jeleníti meg a hirdetést, ha a keresési kifejezést relevánsnak találja.
A Shopping legnagyobb előnyét a sokkal részletesebb, relevánsabb hirdetések jelentik. Amikor valaki egy terméket keres a Google-ben, akkor általában nem egy webshopot keres, hanem csak az adott terméket. Szöveges hirdetéseknél általában a webshop felületére, egy kategóriára lehet vinni az érdeklődőt, a Shopping segítségével azonban egyből a termékoldalon találja magát a látogató, és mivel már a kattintás előtt látta a termék képét, az árát, így jóval nagyobb lesz az esélye annak, hogy meg is vásárolja azt.